Cristina Antal, cursant FNTM: Poveste de succes, Roma Antică prin realitatea virtuală

Cristina Antal, o tânără româncă antreprenoare, ne-a povestit despre business-ul ei inovator din Italia, o agenție de turism, care are ca scop inițial turul ghidat al Romei Antice prin intermediul realității virtuale, în exclusivitate pe piața turistică din Roma.

În sprijinul demarării și susținerii acestei afaceri, Cristina Antal a studiat și a absolvit Programul FNTM Întreprinzător în turism în 2016, fiind printre românii din străinătate selectați în cadrul Programului Antreprenori români de pretutindeni, dedicat românilor din strainatate, derulat de Departamentul Politici pentru Relația cu Românii de Pretutindeni (MAE – DPRRP), în parteneriat cu Fundația Națională a Tinerilor Manageri – FNTM și Re>Patriot – proiect al Romanian Business Leaders – RBL.

Cristina a plecat din România dupa terminarea facultății de biologie, în urma obținerii unei vize de studiu la facultatea de medicină de la Universitatea “Tor Vergata” din Roma, unde a urmat un curs de 3 ani de fizioterapie.

Spre sfârșitul acestui curs s-a angajat la o agenție de turism, Rome by Segway, care avea ca și obiectiv de activitate un serviciu inovator, exclusiv pe piața turistică: turul Romei pe Segway. Cristina s-a bucurat de poziția de coordonator al serviciului și, din acel moment, a îmbrățișat acest domeniu. A urmat o ascensiune profesională, dețiând mai multe funcții în cadrul agenției, printre care manager resurse umane, manager finance&accounting și director.

În paralel cu munca din domeniul turismului, a lucrat ca și consultat pentru compania italiană “Archimedes Logica” la un proiect de internationalizare cu țările din Europa de Est, în special cu România, finanțat de UE, unde au fost colaborări cu instituții și universități române, în scop de cercetare și de implementare a unor sisteme de inteligență artificială pentru monizorizarea calității apelor, aerului, incendiilor, stabilității digurilor etc.

In noiembrie 2014, cu experiența acumulată, se angajează la o altă firmă specializată în marketing și comunicare digitală, Immersive Srl, cu background în valorizarea patrimoniului istoric – cultural. In acesti ultimi doi ani, compania Immersive Srl își extinde activitatea și în turism, prezentând spre finanțare două idei de proiect la care Cristina a contribuit și care s-au clasificat cu succes printre primele 4 locuri pe lista celor castigatoare.

- primul proiect a constat în realizarea primei platforme booking la nivel internațional de ghizi turistici autorizați, Evolved Guide, pe care Cristina continuă să îl gestioneze și în cadrul căruia a deținut funcția de Project Manager și Co-Founder.

- a doua idee finanțată a fost valorizarea Colosseum-ului prin aplicarea ultimei tehnologii inovatoare de Realitate Virtuală și Augmentată în care poziția ei, pe lângă rolul de Creator și Project Manager, a fost aceea de a verifica informațiile istorice prin colaborarea cu renumitul profesor de Istorie în Roma Antica, Filippo Coarelli.

Ca urmare a acestei realizări, Cristina a pus bazele unei agenții de turism proprie, Ancient and Recent, care va avea ca și scop inițial turul ghidat al Romei Antice cu realitate virtuală, în exclusivitate pe piața turistică din Roma.

Proiectul conceput de agenția de turism Ancient & Recent, va permite vizitatorilor Colosseum-ului, care vor fi însoțiti de ghizi turistici autorizati și înscriși pe platforma Evolved Guide, să beneficieze de o experiență virtuală complet captivantă, multisenzorială.

În cadrul turului, datorită utilizării ochelarilor VR, vizitatorii pot vedea, prin intermediul unui software multilingv, o reconstrucție istorică 3D animată, cu conținut interactiv, pregătit de profesorul Filippo Coarelli. Turiștii vor fi literalmente ”transportați în timp”.

Studiile științifice, explică Guido Germano Gerace și Cristina Antal, creatorii Ancient and Recent, într-un articol publicat de cotidianul italian AnsaViaggiArt, că după două săptămâni, creierul uman tinde să-și amintească 10% din ceea ce au citit, 20% din ceea ce aud și 90% din ceea ce fac sau simt. Atfel, prin intermediul utilizării acestui concept de memorare VR, Ancient and Recent, permite vizitatorilor săi să fie în măsură să-și amintească mai mult timp imaginile vizionate.

Proiectul, finanțat de Regiunea Lazio, a necesitat mai mult de un an de muncă si colaborare între istorici, asistenți și dezvoltatori de jocuri 3D.

Acest business este o reușită, fondatoarea având onoarea, în cadrul unui targ tematic, de a fi vizitată de Ministrul de Cultură din Italia, domul Dario Franceschini, care a testat produsul și a felicitat-o pentru reusita lui.

De asemena, presa italiană precum AnsaViaggiArt sau CORRIERE TV, a susținut-o pe Cristina, prin publicarea unor articole despre ea și acest proiect de excelență, bine primit în rândul turiștilor dar și de către cetățenii italieni.

Cristina Antal este o persoană determinată și fiecare activitate pe care o desfășoară are la bază iune, emoție, convingere.

Obiectivul ei este acela de a fi un punct de reper pentru turiștii români care vin la Roma, pentru a le oferi cele mai deosebite pachete turistice și pentru a-i face să se simtă ca acasă.

De asemenea, ca orice român care traiește cu corpul într-o parte dar cu sufletul mereu acasă, tot ce își dorește de cate ori deschie ușa unei instituții italiene cu care colaboreză, sau de câte ori propune o idee inovatoare, se gândește cum o poate aplica și propune și acasă, importand astfel cunostințele acumulate de a lungul anilor în Italia și contribuind la valorizarea și promovarea patrimoniului istoric, cultural, social românesc oriunde în lume.

Consultantul tau

Selecteaza regiunea de dezvoltare pentru datele de contact ale consultantilor regionali si adresa sediului
  • Abonare newsletter