Mureșenii sunt interesați să ia startul în business cu Start-up Urban

 

Conferința „Luăm START-ul ÎMPREUNĂ”, conform www.startup.fntm.ro, a adus la Târgu Mureș, miercuri, 18 aprilie, circa 80 de participanți – potențiali antreprenori interesați de desfășurarea proiectului Start-up Urban, experți și oameni de afaceri care și-au împărtășit poveștile de succes.

Managerul de proiect, Laura Bejan, și expertul din Mureș, Răzvan Vlasiu, au descris participanților principalele etape ale Start-up Urban, pașii pe care trebuie sa îi facă cei interesați de accesarea granturilor de până la 39.000 euro oferite Laura Bejan a subliniat importanta înscrierii în etapa de formare antreprenorială, termenul limită de înscriere fiind sâmbătă, 21 aprilie. Au fost date explicatii despre desfășurarea concursului de planuri de afaceri în urma căruia vor fi selecționate 9 idei de afaceri în județul Mureș, ce vor primi finanțare de maximum 39.000 euro.

Antreprenorii Claudia Pilat (consultant FNTM) și Nicolae Vasile Lupșa (RePatriot) au împărtășit secretele afacerilor lor de succes: Agropensiunea Insula Christiana (com. Cristian, Sibiu), respectiv fondarea companiei Pro Communicaciones, distribuitorul Allview în Spania.

Nicolae Lupșa le-a spus participanților cum a intrat în afaceri:

„În 2009 am decis să plec din România. Am ajuns în Spania în plina criză, cu gândul ca în următorii 5 ani să încep o afacere. Am citit o știre online despre Allview. M-am decis să le scriu un e-mail în care le-am propus să devin distribuitorul oficial în Spania. După câteva luni de negocieri, am ajuns la un acord și în aprilie 2011 s-a născut Pro Comunicaciones. În 7 ani de activitate am ajuns să dezvoltăm o rețea de distribuție de peste 1.000 de magazine pe tot teritoriul Spaniei. Suntem distribuitori autorizați Orange cu exclusivitate pe o parte din Comunitatea de Madrid plus câteva acorduri comerciale cu branduri cunoscute din sectorul tehnologic precum: ZTE, Alcatel, Innjoo, Weimei si Allview.”

Revenit în țară prin RePatriot, Nicolae Lupșa a expus două oportunități pe care le-a văzut în România:

„Calitatea serviciilor din România sunt sub nivel european și e o mare oportunitate să oferim un serviciu de calitate, să se simtă bine, să vină la noi. Apoi, într-o piață mai puțin maturăpoți să crești mult mai repede. Dacă te diferențiezi față de concurența ta pe baza unor valorisănătoare, s-ar putea să ai mult mai mult succes și să o iei înainte foarte mult. Sunt momente în care te poți diferenția prin preț - în perioada de criză a funcționat, dar pentru creștere trebuie să te concentrezi pe calitate. Trebuie să fiți corecți cu voi înșivă și cu cei cu care lucrați. Asta creeaza o stabilitate, oamenii vă vor căuta și vor veni aproape de voi.”

Ionuț Țața, președintele Asociației pentru Promovarea Responsabilității Sociale a Companiilor (APRSC), organizație parteneră în Start-up Urban, fondator și CEO al Iceberg șiHub onezero:

„Un lucru foarte important într-un business când ești omul central, managerul, este să iei decizii. Poți să stai să gândești până e perfect, dar facem 70 de ani până atunci, ia foarte mult. Cea mai bună decizie este cea pe care o iei la momentul protrivit, apoi o ajustezi.”

Valentin Miron, antreprenor și președinte al FNTM (liderul consorțiului care derulează Start-up Urban), a prezentat principiile și valorile care stau la baza activității Fundației Naționale a Tinerilor Manageri. În cei 20 de ani de activitate, peste 20.000 de persoane au participat la activitatile fundației. Au participat și Viorel Udma, director general Accendo International – investment banking services precum și unul dintre formatorii FNTM în competențe antreprenoriale, Cristian Tatu, doctor în economie, specializat în cercetări de piață, marketing online, creație publicitară, cadru didactic la ASE București.

Mai multe informații, pe site-ul proiectului http://startup.fntm.ro/ și la expertul proiectului din Mureș: razvan.vlasiu@fntm.ro , 0734.449.194.

Având denumirea oficială Start-up Plus – Antreprenoriat Urban în Centrul Țării, cod 104643, co-finanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020, Proiectul Start-Up Urban este implementat de Fundația Națională a Tinerilor Manageri – FNTM, în calitate de lider de Consorțiu, alături de partenerii: Municipiul Alba Iulia, SC EDUKADO SRL și Asociația pentru Promovarea Responsabilității Sociale a Companiilor – APRSC.

Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 13.367.049,19 lei dintre care valoare eligibilă nerambursabilă FSE 11.328.462,16 lei și valoare eligibilă neramburabilă din bugetul național 1.987.908,46 lei.

Acțiunile Start-up Urban se desfășoară pe o perioadă de 36 luni, respectiv 22 ianuarie 2018 – 21 ianuarie 2021, în cele 6 județe ale Regiunii Centru (Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Sibiu).

 

Consultantul tau

Selecteaza regiunea de dezvoltare pentru datele de contact ale consultantilor regionali si adresa sediului
  • Abonare newsletter